« הפריפריה תהפוך למרכז »: ראשי הערים בצפון רוצים שדה תעופה ברמת דוד

« הפריפריה תהפוך למרכז »: ראשי הערים בצפון רוצים שדה תעופה ברמת דוד

המאבק על הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל עולה שלב: במינהל התכנון ממשיכים לפעול להקמת שדה תעופה שני בגודלו אחרי זה של נתב »ג, באזור רמת דוד. מהצד השני, בעמק נאבקים כבר שנים נגד הקמתו של השדה ומנסים לשכנע את המדינה להקים את שדה התעופה הנוסף בדרום, בנבטים.

אלא שכעת מתברר כי ראשי הרשויות בצפון תומכים במהלך, ומנסים לקדם את הקמת השדה דווקא בעמק יזרעאל. זאת בניגוד לדעת המועצה האזורית עמק יזרעאל, וגם ראשי הרשויות בדרום שמעוניינים ששדה התעופה יוקם באזורם. 

המאבק חזר לכותרות לאחר שלפני שלושה שבועות התברר שבמינהל התכנון ממשיכים לתכנן את הקמת השדה בצפון, וזאת בניגוד להחלטת שרי הממשלה.

« רק שדה תעופה יכול להציל את הצפון »

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עיריית יוקנעם שמעון אלפסי וראש עיריית בית שאן ז’קי לוי פרסמו הבוקר (ראשון) הודעת תמיכה דרמטית בהקמת שדה התעופה בעמק – החלופה היחידה העומדת על הפרק באזור הגליל.

ראשי הערים הסבירו כי הקמת שדה התעופה השני בגודלו בישראל אחרי נתב »ג יחזק את כלל יישובי הצפון ויהווה עוגן כלכלי מחולל שינוי: « שדה תעופה בינלאומי הוא מגה-פרויקט שהצפון זקוק לו כמו אוויר לנשימה. הקמתו דורשת תשתיות היקפיות שיחזקו את כל האזור, כגון נתיבי תחבורה ציבורית, אזורי תעשייה ומלונאות. השדה יספק אלפי מקומות תעסוקה ויהווה מנוע כלכלי עצום לספקים ולעסקים שיעניקו שירותים מגוונים: מזון, אבטחה, היסעים, מחשוב, ועוד. הקמת השדה בעמק תמנף את האזור כולו ותניע זוגות ומשפחות צעירות מהמרכז להתיישב בגליל ».

ראש עיריית יקנעם שמעון אלפסי, שתומך כל השנים בהקמת השדה בעמק, אמר כי הוא מקווה שהתמיכה הגורפת לא מגיעה בשלב מאוחר מדי. « זעקתי כל השנים שרק השדה יכול להציל את הגליל, אבל הייתי לבד ואיש לא הקשיב לי. הרי לא ייתכן שראשי הערים בדרום יילחמו על הקמת השדה בשטחם ובצפון יוותרו מראש ».

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט אמר כי « שדה תעופה בינלאומי הוא פרויקט לאומי, והחלטה בנושא  צריכה להתקבל בראייה מערכתית כוללת ולא מקומית ».

ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, המכהן כיו »ר הרשות לפיתוח הגליל ואשכול גליל עמקים, אמר כי « יש להשקיע משאבים ליצירת מנופי פיתוח ומנועי צמיחה משמעותיים כמו שדה תעופה, אוניברסיטה, מפעלים, תחבורה ותשתיות שיחזקו וימנפו את חבל ארץ הגליל, ויפה שעה אחת קודם ».

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ אמר כי הקמת השדה ברמת דוד תהפוך את הפריפריה למרכז: « השדה לא יפגע בעפולה אלא להפך, הוא יביא לתעסוקה ולפריחה לעיר ולכל האזור ».

ראש עיריית בית שאן ז’קי לוי: « העתיד של האזור והצפון כולו תלוי בשדה התעופה הבינלאומי, שייצר פיתוח רציני, מקומות עבודה, התפתחות כלכלית וחיבור הצפון לעולם כולו ».

מקור: https://www.israelhayom.co.il/travel/tourism-news/article/11731245

Ajouter un commentaire

Votre adresse email ne sera pas publiée.